tirsdag 10. februar 2015

Ord for dagen

Dagens lille:
Visdommens begynnelse er tvil. Tvilen stiller spørsmål.
Når vi leter etter svaret, kommer vi nærmere sannheten.
-Pierre Abelard-

Litt om denne dagen:
10. februar er den 41. dagen i året og det er 324 dager igjen av året.
Ingfrid og Ingrid har navnedag
Begge navnene kommer av norrøn gud Yngve + friðr (skjønnhet).

Primstaven: Merke: Gartnarkniv
10.02    St. Scholastica av Monte Cassino.
Nevnt som jomfru, død i 543. Abbedisse i klosteret Plombariole,
ved Monte Cassino.
Hun var søster til den heilage Benedictus, som grunnla Benedictinerordenen.

Quiz: (Svar nederst på siden)
Pen + betrakte (BYER OG KJENTE STEDER I NORGE)

Dagens vits:
Jeg kom ut av butikken og så en politimann skrive ut en bot.
Jeg sa at det bryet kunne han spare seg.
Da ble han fornærmet og skrev ut en bot til.
Da ble jeg sint og trampet i en sølepytt så han ble våt på uniformen,
noe som medførte en tredje bot.
Men da gikk jeg rundt hjørnet der jeg hadde parkert min egen bil.

Utseende:
Hun hadde permanentbølger både i håret og i figuren.
-Cornelia Otis Skinner-

Om lykke:
Lykken er det som du venter på, til din lugg blir grå.
Og siden er lykken det som var, og du ikke har.
-Arnulf Øverland-

Visste du:
Vekten av alle mauere i verden veier like mye som vekten av alle menneskene

Quiz: (Svar)
Finse


Ha en god dag, husk den er din.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar